Matematyka

Tu podaj tekst alternatywny

Szanowni Państwo, mam przyjemność poniżej zaprezentować ofertę zajęć, kierowaną do Państwa uczniów. W przygotowanie naszych zajęć i kształcenie naszej kadry wkładamy dużo wysiłku. Jest to cecha, która wyróżnia naszą metodologię. Bazując na wzorcach amerykańskich opracowanych przez prof. Kaplanów z Uniwersytetu Harvarda, stopniowo wzbogacamy program Matplanety nie tylko ze względu na różnice kulturowe, ale również ze względu na pojawiające się nowe wyniki badań naukowych nad kształtowaniem się umiejętności u dzieci. Dzisiejsze dzieci, a jutrzejsi dorośli nie będą potrzebowali umiejętności rachowania, jako podstawowej umiejętności wyniesionej z zajęć matematyki. Mówiąc szczerze – te zadania już i tak przejmują komputery. Oni będą musieli umieć rozwiązywać problemy w warunkach nadmiaru informacji, którą trzeba odpowiednio uporządkować, usystematyzować i wybrać dane niezbędne do podjęcia decyzji. Wiemy, że zajęcia Matplanety uczą ich właśnie tego, gdyż sami na bieżąco dbamy, aby treść prowadziła do tego celu. Dzisiaj świat technologii nieodłącznie towarzyszy naszemu życiu – narzędzia IT zmieniły sposób, w jaki się komunikujemy, pracujemy, uczymy i bawimy. Tymczasem nauki ścisłe nadal są postrzegane jako trudne i niezrozumiałe, przeznaczone dla wąsko wyspecjalizowanych ekspertów. Pragniemy zmienić to myślenie – zwłaszcza wśród najmłodszych. Dlatego organizuje warsztaty dla dzieci, na których pokazujemy, że matematyka, informatyka czy elektronika są świetną zabawą i tak naprawdę nie są trudne. Naszą misją jest także przygotowanie najmłodszych do mądrego i świadomego korzystania z nowych technologii. Mam głęboką nadzieję, że będziemy mieli szansę współpracować i współpraca ta okaże się korzystna dla obu stron, ale przede wszystkim dla dzieci.

Zajęcia w Matplanecie mają pewne nienaruszalne zasady:

  • ważny jest problem

  • każdy ma prawo wybrać swoją drogę prowadzącą do rozwiązania problemu

  • uczymy myślenia a nie testów

  • nie ma współzawodnictwa

  • nie ma zadań na czas

  • każdy jest wysłuchany, ponieważ liczy się proces myślowy

Program zajęć oraz metody pracy zostały opracowane w oparciu o program Math Circle profesorów Kaplanów z Uniwersystetu Harvarda. Szczegółowy program został przetlumaczony i dostoswany do polskich warunków oraz wymagań naszych uczniów.

Zajęcia rozpoczynają się od zadania praktycznego problemu, na który odpowiedź może dać matematyka. Problem jest analizowany w grupie, a dzieci same mają dojść do sposobu rozwiązania go.

Dzieci dyskutując uczą się od siebie i podążają dziecięcą logiką, dzięki czemu łatwiej jest im zrozumieć poszczególne zagadnienia. Nauczyciel nie wykłada im przedmiotu zgodnie z logiką dorosłego, ale moderuje grupę pilnując prawidłowości uzyskiwanych wniosków.

Prowadzący wspomaga również matematyczny zapis uzyskiwanego rozwiązania, dzięki czemu dzieci uczą się tego zapisu i w jaki sposób ułatwia one wyrażenie rozwiązania problemu. Zapis i operacje matematyczne nie są jednak celem, a tylko narzędziem w rozwiązaniu.

Dzięki temu podejściu potrafimy z dziećmi intuicyjnie przerobić zagadnienia, które w szkole pojawią się dużo później (nota bene, kiedy dziecko zatraci już intuicję…). Kształcimy myślenie, samodzielne identyfikowanie prawideł rządzących liczbami i zjawiskami, dzięki czemu poszerzamy horyzonty i powodujemy przyswajanie naturalnych mechanizmów “wiem, jak się nad tym zastanowić”, “wiem jak zadać pytanie” itp.

Jakie są rezultaty? Dzieci, które rozpoczynały naukę u nas mając kiepskie oceny w szkole, w ciągu semestru potrafiły wybić się na prymusów z matematyki. W wielu dzieciach zidentyfikowaliśmy prawdziwe talenty matematyczne, dzięki którym odnoszą sukcesy w konkursach i olimpiadach matematycznych.

Posiadamy własne scenariusze zajęć dla każdej grupy wiekowej, które są na bieżąco aktualizowane i modyfikowane na podstawie informacji zwrotnej od naszych uczniów, nauczycieli i metodyków.

Więcej informacji uzyskacie Państwo na stronie naszego Partnera: www.matplaneta.pl