blog images

ROCZNE ZAJĘCIA Z PROGRAMOWANIA

  • dla dzieci 6-12 lat
  • 2018-09-22
  • 2018-09-23

Programowaniem w trzech grupach wiekowych:

* grupa ScratchJr - W tej grupie swoją przygodę z programowaniem mogą rozpocząć najmłodsi uczniowie. Każde spotkanie to nowa historia, nowa zabawa – a przede wszystkim nowa gra tworzona przez uczniów. ScratchJr, w który pracujemy jest środowiskiem niewymagającym od dzieci umiejętności czytania i pisania – a mimo to pozwalającym im na zdobywanie umiejętności programistycznych. Oprócz pracy przy komputerach, dzieci uczą się poprzez rozmaite zabawy – zgodnie z ideą programowania unplugged;

* grupa Scratch - Scratch jest graficznym językiem programowania stworzonym do uczenia dzieci i młodzieży podstaw programowania. Programy tworzy się w wyjątkowo łatwy, intuicyjny i atrakcyjny sposób poprzez odpowiednie łączenie ze sobą bloczków. Scratch został zaprojektowany przez Mitchela Resnicka (z Massachusetts Institute of Technology), który był pomysłodawcą klocków Lego MindStorms, więc jest mocno związany z ideologią konstrukcji Lego. Tworzenie gier w środowisku Scratch to tylko jedna z możliwości wykorzystania tego blokowego języka programowania. Na naszych zajęciach z pomocą bloków dzieci tworzą także własne polecenia w grze Minecraft! Dzięki wykorzystaniu możliwości programu Minecratf Education Edition – ta popularna wśród dzieci gra, zyskuje zupełnie nowe – edukacyjne oblicze;

* grupa Enter - Głównym elementem naszych zajęć jest praca w środowisku Small Basic, które jest doskonałym narzędziem edukacyjnym, pozwalającym na zapoznanie się z podstawowymi instrukcjami programistycznymi. Dzieci zdobywają wiedzę poprzez tworzenie gier. Te stworzone w środowisku Small Basic – dzieci mogą uruchomić na ekranach komputerów. Nie jest to jednak jedyna atrakcja podczas naszych zajęć. Bardzo chętnie wykorzystujemy środowisko App Inventor – pozwalające na tworzenie gier, które możemy instalować na smartfonach i tabletach.
° Scratch – duszki, pętle, zmienne, proste gry
° AppInventor - proste aplikacje dla systemu Android
° Small Basic - podstawy składni, biblioteka Graphics
° Window, instrukcje warunkowe, pętle, zdarzenia
° GDevelop – tworzenie rozwiniętych gier z
wykorzystaniem różnych komponentów

Opis wszystkich grup oraz szczegółowe informacje dostępne są pod: https://matplaneta.pl/program-zajec-programowanie